טיול אופניים על גשרי נחל חרוד

העמסנו את האופניים על הרכב ויצאנו מכפר תבור לכיוון מחלף בית השיטה.

עלינו על כביש 669 ונכנסנו לחניון הדרומי של הסחנה. התחלנו את הרכיבה בשעה מצוינת, בדיוק שעתיים לפני שמתחילה ה'שרקיה', רוח מזרחית חזקה המנשבת בסביבות השעה 15:00 באזור עמק המעיינות. עברנו ברגל את ה"פשפש" לכיוון המעיינות.

ראשון, לאחר רכיבה של כ- 10 דקות, עברנו את מעיין עין שוקק שמימיו כה צלולים ושקופים, תענוג לרוכבים ביוני-יולי להיכנס ולשחות.

המשכנו לפי הסימון ימינה, עברנו את תעלת בריכות הדגים והמשכנו לאורכן, כאשר הרי הגלבוע מציירים את האופק מולנו. כעבור רכיבה לא מאומצת של עוד 3 ק"מ הגענו לעין מודע. הפסקת שתייה, מבט חטוף והמשכנו את המעגל בסיבוב חד לתל עמל הבולטת באופק, לכיוון חניון נחל הקיבוצים.

חצינו את כביש 669 בצומת מסוכן שלו עם כביש 6667, והמשכנו לאורכה של דרך לבנה, דרך נעימה ורחבה העוברת בין בריכות הדגים של ניר דוד לכיוון גשר רומי עתיק – קנטרה (בערבית קשת), כאשר ממזרח מתנשאים להם הרי מואב הגבוהים המסמנים לנו את גבול ירדן.

חנינו את האופניים ונהנינו מצל האקליפטוסים ופכפוך מי נחל חרוד הנופלים במפל מרשים אל המעיין.

חצינו את הנחל ברכיבה איטית כדי לא להירטב ועברנו לגדה הצפונית שלו לרכיבה של עוד כ-2 ק"מ עד לכביש הכניסה הראשי לבית שאן, אותו חצינו מתחתיו בגשר שסידרו במיוחד לרוכבים ולהולכי רגל, כאשר מעבר לו נגלה לנו מפל מרשים של נחל חרוד.

מכאן מתחילים מסלול פתלתל ודי מסוכן וירידה שבה צריך לרכב במתינות ולא לשכוח ליהנות מהנוף המרהיב של סוף האביב.

ספרנו בין 3 ל- 4 גשרים שברובם הם צרים ומתאימים לרכיבה מאד איטית. שווה לרדת מהאופניים ופשוט ליהנות משצף המים הזורמים.

לאורך הרכיבה עברנו תחת אמת מים מהתקופה הרומית – ביזנטית שהעבירה מים בין תחנות הקמח שהיו באזור. היא עוברת נמוך, ממש מעל הראש, כך שיש להיזהר ולהתכופף.

חזרנו באותו מסלול בדיוק, וכשהגענו לתל עמל הנמצאת סמוך לחניון נחל הקיבוצים עלינו עם האופניים ותצפתנו על כל העמק. שווה!!!!

החזרה מחניון נחל הקיבוצים היא קלה. רוכבים מערבה כל הזמן בדרך נוחה שסללו לטובת הרוכבים והולכי הרגל, דרך נעימה וקלה לרכיבה שמסתיימת בפשפש, שם התחלנו את מסענו.

ולמי מכם שמאמץ את המסלול ויוצא לרכיבה הזו, המלצה קטנה אך חשובה - קחו את הזמן ותיהנו מכל רגע, המסלול ממילא אינו ארוך (בסביבות 20 ק"מ).

הכותבת, יסכה בר דרומא, היא בעלת סטודיו לפילאטיס מכשירים בכפר תבור, מאמנת חדרי כושר ושחייה| yisca1970@walla.co.il