Ems easy fit - מקסימום כושר במינימום זמן


כתבה: גלית בצלאל | צילום: אסף רונן

מעוניינים לרזות או סתם לחטב את הגוף? אתם ודאי יודעים שפעילות גופנית היא חלק משמעותי בדרך להשגת המטרה. אבל מה עושים כשאתם ממש עסוקים ואין לכם זמן להקדיש לפעילות גופנית, או פשוט אין לכם חשק לצאת לצעידות ארבע פעמים בשבוע. בדיוק בשבילכם נועדה שיטת ה- EMS.

EMS היא הקיצור של Electric Muscle Stimulation - גירוי שרירים חשמלי. זוהי שיטה שפותחה במקור במיוחד עבור אסטרונאוטים השוהים בחלל, כדי למנוע ניוון שרירים, וכיום היא מיושמת בהצלחה בתחום רפואת הספורט והפיזיותרפיה, לטיפול בפציעות ספורט שונות, פריצות דיסק, בעיות של כאבי גב, שיקום שרירים לאחר ניתוח, חיטוב הגוף לאחר ניתוח קיצור קיבה, בעיות מפרקים ועוד.

לצורך ביצוע התרגילים לובש המתאמן חליפה אליה מחוברות אלקטרודות במקומות שונים בגוף - בית החזה, הבטן, הגב, הישבן, הירכיים והזרועות (אל חשש - החליפה נלבשת על גבי בגד גוף ולא על הגוף עצמו). האלקטרודות מתחברות למכשיר בעל צג גדול היודע להעביר גירויים חשמליים לשרירים ספציפיים בגוף לפי התרגיל המבוצע, ולספק פולסים המגרים את השריר ומביאים אותו למצב הנכון בהתאם למצב וותק המתאמן.

אך אם חשבתם שאתם רק עומדים מול המכשיר מבלי לזוז והגוף פשוט מתחטב בעצמו, טעות בידכם. מדובר באימון כושר לכל דבר, שבמהלכו תידרשו לבצע תרגילים מסוימים שיותאמו לכם ע"י המאמן, לפי השרירים עליהם תרצו לעבוד ובהתאם לרמת יכולתכם. האימון עצמו כרוך בתרגילים מבוססי תנועה, שילוב של משקולות נמוכות משקל וחזרה על תרגילים שונים. זה אולי נראה קל מאוד למתבונן מהצד, אבל בל תטעו - מדובר באימון אינטנסיבי המכסה את כל קבוצות השרירים בגוף, ואתה מסיים אותו מזיע ממש כאילו רצת עכשיו 10 קילומטר. אז במה הוא שונה בעצם מכל אימון אחר? בעיקר באורכו ובתדירותו. אימון EMS נמשך כ- 20 דקות בלבד, שהן שוות ערך ל-4 שעות אימון במכון כושר, והוא מתקיים אחת לשבוע. את האימון מעביר מאמן כושר מוסמך השולט במכשיר לאורך כל האימון, תוך השגחה מתמדת על המתאמן. אפשר להתאמן לבד, בזוג, או אפילו בשלישיה, אז יובילו את האימון שני מאמנים.

יוסי אלקובי, בעליו של מכון Easy fit EMS שברמת ישי, מסביר: "היתרון בשיטת ה- EMS הוא שמדובר באימון אישי שבו המאמן יכול להבחין בכל פרט ופרט ויכול לעצור את האימון או לשנות את התרגיל אם צריך, מה שלא מתאפשר כשאתה עובד בקבוצה גדולה. כמובן שזה גם חוסך הרבה מאוד זמן. אנחנו חיים בעידן שבו אנשים עובדים מאוד קשה ואין להם יותר מדי זמן פנוי. אימון כזה של 20 דקות בשבוע עושה עבורם את העבודה ומאפשר להם להתפנות בראש שקט לעיסוקים אחרים. אנחנו מתאימים לכל מתאמן תכנית עבודה מסודרת לפי מצבו הבריאותי, מטרת האימון שהוא מציב לעצמו והאזורים שהוא מעוניין לחזק או לחטב".

האם אימון אחד שבועי יעזור לי לרדת במשקל?
"כן, אם הוא משולב עם תכנית תזונה נכונה. אנחנו לא מספקים פתרונות קסם. אי אפשר להמשיך לזלול ולסמוך על האימון בלבד שיגרום לך לרזות. כחלק מהשירות שאנחנו נותנים ללקוחותינו, אנחנו מתאימים להם גם תכנית לתזונה נכונה וירידה במשקל אם צריך. אנחנו בהחלט ממליצים להוסיף לאימון השבועי אימון אירובי נוסף, שזה יכול להיות הליכה או שיעורי עיצוב וחיטוב, כל עוד יהיה הפרש של לפחות יומיים בינו לבין תרגול ה- EMS. לחלופין, מתאמנים ותיקים שלנו יכולים לבצע אימון EMS עד פעמיים בשבוע, בהפרש של שלושה ימים בין אימון אחד לשני".

האם אימון EMS יכול להיות מסוכן? 
"באופן עקרוני אימון EMS  מתאים לאנשים בריאים מגיל 17 ועד 90, נשים וגברים. היות שמדובר באימון שרמתו מותאמת לכל אדם באופן אישי, והוא מתבצע בהשגחה צמודה של מאמן כושר מוסמך, אין סכנה שייגרם למתאמן נזק כלשהו. כמובן שיש אנשים שאסור להם להתאמן כמו חולי אפילפסיה, חולי סרטן, נשים בהריון, אנשים עם קוצבי לב או כאלה הסובלים מבעיות נוירולוגיות".

ולא רק למתאמני EMS יש סיבה טובה להגיע למכון Easy fit EMS ברמת ישי. יש כאן גם מקלחון שיזוף מתקדם ושלל משחות שיזוף למעוניינים/ות. אז אם אתם ממהרים לאירוע ולא הספקתם לקפוץ לבריכה או לחוף הים, אתם יכולים פשוט לקפוץ לכאן.

אלונה (שם בדוי), בת 29, מרמת ישי, עובדת כמנהלת פרסום בחברה גדולה. את רוב יומה, שמתחיל בשעה מאוד מוקדמת בבוקר, היא מבלה בישיבה מול המחשב במשרדה. כשהיא מסיימת את יום עבודתה בשעות הערב המאוחרות, היא חוזרת לביתה מותשת ונטולת אנרגיות. למרות שאין לה זמן לנשום לדבריה, חשוב לה מאוד לשמור על בריאותה ולעסוק בפעילות גופנית. את הפתרון לבעיה היא מצאה בדמות אימוני EMS במכון.  

"מאחר שבעלי התנסה בעבר באימוני EMS והיה מאוד מרוצה, הוא המליץ לי לנסות גם", היא מספרת, "נרשמתי למכון Easy Fit EMS ברמת ישי והתאהבתי. לצערי אין לי זמן להקדיש לספורט ולכן אימון של 20 דקות בלבד פעם בשבוע זה בול בשבילי. אני מתאמנת במכון כבר ארבעה חודשים ומאוד מרוצה, גם מהאימון, שהוא ממש כיפי, גם מהמאמנים המקצועיים וגם מהתוצאות. אני אישה שאוהבת לאכול ואוכלת הרבה והאימון פשוט שומר שלא אעלה במשקל. אין לי ספק שמי שמוסיף לזה תזונה נכונה, האימון יסייע לו גם לרדת במשקל".

שרון (שם בדוי) מכפר יהושע פותחת עתה את שנתה השנייה במכון. גם היא בחרה בשיטת האימון הזו מפאת חוסר זמן, אבל לא רק.

"אין לי פשוט סבלנות לאימונים ארוכים ומפרכים בחדרי כושר או לעשות התעמלות במשך שעה. אני אדם עסוק וחיפשתי פעילות שלא תעיק עלי יותר מדי ולא תדרוש ממני השקעת זמן גדולה. אימוני EMS לאדם כמוני זה בינגו וזה עושה עבודה נהדרת, בדיוק כמו להתאמן בחדר כושר. אספר לך שבאחת ההזדמנויות בהן עשיתי יוגה באירוע כלשהו, הבנות שהיו איתי באותו אירוע מאוד התפעלו מרמת הכושר שלי ושאלו כמה שנים אני כבר מתאמנת. זה הצחיק אותי, כי אני באה פעם בשבוע, מתחברת למכשירים למשך 20 דקות וסוגרת עניין. זה לא מעיק, זה נגמר מהר, כך שזה לא מספיק להימאס עלי, ואני יוצאת בכושר. מה יותר טוב מזה?"

על מנת להבין לעומק מהו הסוד העומד מאחורי שיטת האימון הזו, ביקשתי לפגוש את אורטל משעלי, אחת מתוך צוות של שישה מאמנים מוסמכים שעובדים במכון. היא מדריכת טניס מוסמכת ושחקנית טניס בעברה, שייצגה בגאווה את ישראל בתחרות בארה"ב בשנת 2004. בנוסף, היא מדריכת חדר כושר ומאמנת אישית, בוגרת מכון "וינגייט".

"זמן הוא כסף. היום אנשים עסוקים יותר ורוצים סיפוקים מיידיים. הם רוצים תוצאות מיידיות ומחפשים קיצורי דרך. במקרה של ה- EMS מדובר בקיצור דרך מאוד יעיל, ולכן זה מהווה פתרון מצוין להרבה מאוד אנשים. יש אנשים שעובדים 10-12 שעות ביום ואין להם זמן לעסוק בפעילות גופנית, ואנחנו מאפשרים להם להגיע או מוקדם בבוקר או מאוחר מאוד בערב. יש גם כאלה שגרים פה באזור ועובדים במרכז, אז הם פשוט מגיעים לכאן מוקדם בבוקר, מתאמנים, מתקלחים ונוסעים מכאן לעבודה".

ה- EMS הוא פתרון מצוין ויעיל גם כשמדובר בנשים לאחר לידה שמעוניינות לרדת במשקל.

"הדבר שהכי מפריע לנשים אחרי לידה הוא השומן שהצטבר במהלך ההיריון. הן רוצות לחזור למשקל של לפני ההיריון כמה שיותר מהר. היתרון ב- EMS הוא שיש לנו אפשרות להתמקד בשרירי הליבה באזורים ספציפיים בגוף ולאפשר להן לחטב בדיוק את המקומות שהן בוחרות. ככה אנחנו גם מאפשרים להן לבלות יותר זמן עם התינוק כי הן קופצות לכאן ל- 20 דקות בשבוע בלבד". 

אבל לא רק מי שרוצה לרדת במשקל מגיע לכאן. יש גם את אלה שבוחרים באימוני EMS דווקא כדי להעלות את מסת השריר.

"אנחנו בונים לכל אחד תכנית אישית שמתאימה למטרות שהוא מעוניין להשיג, בהתאם למצבו הבריאותי וליכולות שלו. מאחר שהשריר עובר היפרטרופיה בזכות הגירויים החשמליים של מכשיר ה – EMS, מסת השריר עולה. זה גם תורם מאוד להצרת היקפים ומיצוק הגוף".

קהלים נוספים שיכולים להיעזר מאוד באימון ה- EMS הם בני גיל הזהב או אנשים שסובלים מכאבי גב, פריצות דיסק או בלט דיסק. לאורטל עצמה יש שני בלטים כאלה ואימון ה- EMS מאוד עוזר ומקל על הכאב, שכן הוא מחזק את חגורת הבטן והגב התחתון.

"יש הרבה אנשים מבוגרים שהשרירים שלהם מאוד רפויים ואימון EMS מחזק להם את השרירים, היציבות ושיווי המשקל, כי אנחנו מלמדים אותם לעשות את התנועות הנכונות. זה משהו שנבנה בהדרגה אבל אנחנו רואים אצלם שיפור משמעותי בשיווי המשקל מאימון לאימון".  

האם יש הנחיות מסוימות שכדאי לעקוב אחריהן באימוני EMS?
"אנחנו ממליצים לאכול פחמימה וחלבון כשעה לפני האימון, למשל שתי פרוסות לחם עם גבינה לבנה, ולשתות שתי כוסות מים לפני האימון ומיד אחריו. בסוף האימון אפשר לשתות גם שייק חלבון שאנחנו מוכרים כאן".

ב- Easy Fit EMS מתחשבים מאוד גם בקהל הדתי ומציבים מחיצות שתוחמות את שטח האימון, על מנת ליצור מרחב אינטימי פרטי למי שמעוניין בכך.

מעבר לאימוני EMS מציעים אורטל וחבריה המאמנים גם אימוני TRX ואימוני כושר אישיים לכל הגילאים, החל מילדים בני 6 ומעלה.

לסיכום, למה אתם מחכים? פנו לכם 20 דקות בשבוע ובואו להתאמן.  

EASY FIT EMS

רח' הצפצפה 2 רמת ישי, קומה 2

04-7740889

www.emseasyfit.co.il

חפשו אותם בפייסבוק: EMS Easy fit

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.